Städ och Recept :)

Ja jag har varit å hjälpt några vänner att flyttstäda, eller jag städade :) hehe. Ska tillbaka imorrn å göra rent ugnen som ja har sprutat full med starka grejer idag. Duktig jag. :)

Imorrn ska ja på jobb-mässa, förhoppningsvis följer tina med :) å ev. Malin :) Skoj skoj skoj!


Receptet-....
KÖTTFÄRSPAJ i LÅNGPANNA

300 gr margarin
9 dl vetemjöl
-Knådas ihop, fyll ugnsplåten med detta och platta ut. förgrädda i 10 min a' 225 grader.

Ta ut plåten och:

1 kg köttfärs stekt med 1 stor gul lök och krydda
3 paprikor ( hackade )
1 burk champinjoner

Stek upp detta med kryddor, valfria och salt.

Häll köttfärsblandningen i formen.

Gör en äggstanning:

8 ägg
8 dl mjölk

-Vispas upp med kryddor och lite salt. Häll detta över röran i plåten.
Lägg på remsor av bacon uppepå och skivade tomater, även lite fetaost.


Grädda i mitten av ugnen, 45 min a' 225 grader .

Servera med en fräsch sallad. Ät å njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0