Rock-a-doodle

Nu har jag äntligen kommit på vart mitt intresse för 50-60 tals eran, rockabillyn, elvis, GRease.. you name it, kommer
 ifrån.  :)



När jag var mindre så var en som heter Jenny barnvakt åt mig och min bror, vi måste varit 6-7 år.
Då hyrde vi en film på "Hasses kiosk" .. Rock - a - doodle.

Som handlar om en tupp som sjunger som en Gud, Jerry williams röst. å han bor på en gård å han träffar en höna. å med mera med mera.. Shit my good.
De bara ploppa upp i huvudet att jag måste hitta den filmen. :) Till slut så :)

Å va glad jag e.. håller på att pröva ta hem den, annars så beställer jag den. Kosta typ 49:- så :)

DEn är så jävla bra. den ska ja via för mina framtida barn hundra gånger om :)

Nu kan jag slappna av och gå å lägga  mig :)

Kommentarer
Postat av: Jenny Holm

En barnvakt som hette Jenny ???? Jag var ju faktiskt världens bästa barnvakt!!!!!!!!!!! Kräver ett bättre utlåtande om barnvakten !!!!! Ha ha



Kram Jenny

2008-05-23 @ 14:26:17
Postat av: Charlotte

Visst är det kul att återuppleva barndoms-tv, köpte Kråkguldet och Kullamannen på dvd för ett tag sen som skrämde livet ur mig på 70-talet.

Tävlingstajm igen hos mig - lös gåtan och vinn en tv-serie eller ett fint smycke. Trevlig helg!



2008-05-23 @ 15:40:25
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0